Laji on yksi niistä lajeista, jotka ovat lisänneet suosiotaan viime vuosina. Tämä on helppo todeta esim. urheiluliikkeissä, jossa kuntonyrkkeilyvarusteita, kuten käsineitä ja nyrkkeilysäkkejä löytyy laajalti. Laji on myös erittäin helppo toteuttaa kotioloissakin, koska nyrkkeilysäkki on helppo asentaa kattoon ja lajia voidaan alkaa harrastamaan.

Huolimatta lajin matalasta aloituskynnyksestä olisi hyvä saada asiantuntijan vinkit oikeisiin liikkeisiin, jotta vältetään rasitusvammat ja venähdykset.

Tietokoneen kanssa päivittäin työtätekeville lajia voidaan suositella, koska lyönneissä rasitus kohdistuu ylävartaloon ja etenkin olkapäihin ja käsiin ja siksi lisää verenkiertoa yläraajoissa ja siten auttaa päätetyöstä aiheutuvien jännitystilojen poistoon.

Ennen harjoituksen aloittamista on syytä lämmitellä perusteellisesti. Myös harjoituksen jälkeinen hyvin perusteellinen venyttely palauttaa ylävartalon ja raajat lepotilaan. Kuntonyrkkeilyn ja säännöllisen hierojalla käynnin yhdistäminen on erinomainen vastaisku tietokonetyön rasittavuuden helpottamiseksi.

Keskustelu

Aiheesta ei ole vielä viestejä Kirjoita uusi viesti

Aiheen kysymykset